پايانامه بررسي ميزان افسردگي در بين معلمين مدارس استثنايي و عادي

۳ بازديد
پايانامه بررسي ميزان افسردگي در بين معلمين مدارس استثنايي و عادي

احساس افسردگي باور معمول به عنوان اندوه شناخته مي شود و امكان دارد بعد از منازعه با يك دوست عدم رضايت و احساس حقارت از انجام يك شغل حادث گردد همچنين بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجودداشته باشدو هيچ فردي در مقابل آن مصونيت ندارد و خطري است كه انسان را مرتباً تهديد مي كند

دانلود پايانامه بررسي ميزان افسردگي در بين معلمين مدارس استثنايي و عادي

دانلود پايان نامه پايانامه بررسي ميزان افسردگي  در بين معلمين  مدارس استثنايي و عادي پايانامه بررسي ميزان افسردگي در بين معلمين مدارس استثنايي و عادي
دسته بندي روانشناسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 127 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 117

مقدمــــــه :

     در زبان روزمره اصطلاح افسرده به يك حالت احساسي و واكنشي به يك واقعيت و سبك رفتار مختص فرد به كار مي رود.

    احساس افسردگي باور معمول به عنوان اندوه شناخته مي شود و امكان دارد بعد از منازعه با يك دوست عدم رضايت و احساس حقارت از انجام يك شغل حادث گردد همچنين بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجودداشته باشد.و هيچ فردي در مقابل آن مصونيت ندارد و خطري است كه انسان را مرتباً تهديد مي كند .

در قرن حاضر دگرگوني هايي در شيوه ي زندگي و روابط اجتماعي به وجود آمده و اين تلاش     براي صنعتي شدن و هم چنين گسترش شهرنشيني بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسياري از بيماري هاي رواني در كشور هاي پيشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است كه يكي از شايعترين آنها همان افسردگي است كه در بالا به آن اشاره شد.

    فرد را از لحاظ جسماني و رواني آشفته مي سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشكان و روانشناسان و ديگر متخصص مي گردد . و چون بشر امروزي در ديگر مسائل و مشكلات روزمره از قبيل فرزندان  مسكن  شغل مناسب  درآمد كافي   روابط خانوادگي و ... مي باشد.  (مهريار , امير هوشنگ ,1373)

    فرد فرصت كافي براي حل مشكل خويش نداشته و مدام در حال تلاش و تكاپو براي به دست آوردن ثروت و مسكن و تامين احتياجات خانواده است و فرصت كافي براي تفريح و رسيدگي به فرزندان و روابط صميمانه ندارد و همين باعث مي شود فرد انرژي خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصيل  شغل و بطور كلي زندگي و آينده از دست بدهد و باعث وگوشه گيري  تنهايي و غم و اندوه و در نهايت افسردگي بشود. 

  1. فصل اول : كليات تحقيق
  2. مقدمه
  3. اهداف تحقيق
  4. فايده و اهميت تحقيق
  5. بيان مساله
  6. موضوع تحقيق
  7. فرضيه تحقيق
  8. تعريف مفاهيم و واژه ها
  9. تعريف عملياتي اضطراب
  10. تعريف عملياتي افسردگي
  11.  فصل دوم : پيشينه تحقيق
  12. تاريخچه اضطراب
  13. تاريخچه افسرد گي
  14. تعاريف و نظريه هاي اضطراب
  15. تعاريف و نظريه هاي افسردگي
  16. ۱- افسردگي از ديدگاه روان پويايي
  17. ۲- افسردگي از ديدگاه رفتار گرايان
  18. ۳- افسردگي ا زديدگاه شناختي
  19. ۴- افسردگي از ديدگاه اجتماعي
  20. نظريه ملاني كلاين
  21. نظريه كامرون
  22. نظريه ادوارد بيبرنيك
  23. نظريه الكساندر لوئي
  24. انواع اضطراب
  25. ۱- اضطراب موقعيتي
  26. ۲- اضطراب خصيصه اي
  27. انواع افسردگي
  28. ۱- افسردگي در نوجواني
  29. ۲- افسردگي پنهان
  30. ۳- افسردگي اتكائي
  31. ۴- افسردگي رجعتي
  32. ۵- افسردگي پس از زايمان
  33. ۶- افسردگي نوروتيك
  34. ۷- افسردگي عضوي
  35. ۸- افسردگي علاقي
  36. ۹- افسردگي ناشي از موفقيت
  37. ۱۰- افسردگي ناشي از مصرف دارو
  38. ۱۱- افسردگي در نتيجه پيري
  39. ۱۲- افسردگي فصلي
  40. ۱۳- افسردگي در دانشجويان
  41. ملاك هاي تشخيص اضطراب DSMIV
  42. ملاك هاي تشخيص اضطراب ناشي از اختلال طبي عمومي
  43. ملاك هاي تشخيص اختلال اضطراب منتشر
  44. ملاك هاي تشخيص دوره افسردگي عمده DSMIV
  45. درمان اضطراب
  46. ۱-درمان دارويي اضطراب
  47. ۲- روش هاي خود ميزاني كاهش اضطراب
  48. انواع درمان هاي اختلالات افسردگي
  49. ۱-درمان افسردگي پسيكوزي :
  50. الف ) درمان هاي فيزيكي وزيست شناسي
  51. ب ) شيمي درماني
  52. الف – درمان هاي فيزيكي و زيست شناسي
  53. ب ) روان درماني
  54. درمان دارويي افسردگي بر اساس نظريه زيست شناسي
  55. الكتروشوك درماني
  56. درمان افسردگي بر اساس نظريه روان پويائي
  57. درمان افسردگي بر اساس نظريه ياد گيري
  58. انواع درمان هاي افسردگي
  59. ۱- شناخت درماني
  60. ۲-رفتار درماني
  61. ۳- درمان بين فردي (IPT)
  62. 4- روان درماني تحليل گرا
  63. ۵- روان درماني حمايتي
  64. ۶- گروه درماني
  65. ۷- روان درماني خانواده
  66. فصل سوم : روش پژوهش
  67. جامعه آماري
  68. آزمودني ها
  69. نمونه و روش نمونه گيري
  70. ابزار تحقيق
  71. ۱-تحول هشياري نسبت به خود O3
  72. 2- نيروي من
  73. ۳- گرايش پارانويايي  L
  74. 4- گرايش به گنهكاري O
  75. 5- تنش ارگي O4
  76. خصوصيت هاي آزمون افسردگي «بك»
  77. اعتبار و ثبات آزمون افسردگي
  78. روش و اجراي آزمون افسردگي
  79. پرسشنامه آزمون افسردگي
  80. مزاياي آزمون افسردگي
  81. نمره گذاري آزمون افسردگي
  82. جدول تخمين ميزان افسردگي
  83. جدول هنجار گزيني ايراني مقياس افسردگي بك
  84. معيارها و ميزان هاي عددي آزمون افسردگي
  85. روش نمره گذاري
  86. فصل چهارم : تجزيه و تحليل داده ها
  87. تجزيه و تحليل داده ها
  88. جدول افسردگي مدارس استثنايي
  89. جدول افسردگي مدارس عادي
  90. جدول اضطراب مدارس استثنايي
  91. جدول افسردگي مدارس عادي
  92. آزمون فرضيه
  93. فصل پنجم : نتيجه گيري
  94. خلاصه مراحل تحقيق
  95. محدوديت ها
  96. پيشنهادات
  97. پرسشنامه آزمون
  98. آزمون افسردگي بك
  99. منابع و مأخذ

دانلود پايانامه بررسي ميزان افسردگي در بين معلمين مدارس استثنايي و عادي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.