پروپوزال نقش آموزش پيش از دبستان بر رشد زبان و مهارت اجتماعي و كاهش مشكالات رفتاري در دانش آموزان
امروزه روانشناسان و متخصصان علوم تربيتي معتقدند كه شخصيت اصلي انسان، در چهار سال اول زندگي شكل ميگيرد و در اين سنين، كودك بايد تحت تعليم و تربيتي عميق و همهجانبه قرار گيرد تا به رشد كامل جسمي، روحي و عاطفي دست يابددر اين ميان، مراكز پيشدبستاني ميتوانند با ايجاد امكانات آموزشي، پرورشي، اجتماعي و رفاهي، شرايط لازم را براي رشد همه جانبه كودكان ف |
![]() |
دسته بندي | علوم انساني |
فرمت فايل | docx |
حجم فايل | 102 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 27 |
دوره پيش دبستاني ضمن فراهم آوردن فرصت براي خود گرداني ، استقلال و آزادي عمل و فراهم آوردن فرصتهاي متنوع يادگيري مهارتهاي زباني و اجتماعي و تضمين كيفيت در اين فرصت ها و هدايت يادگيري كودكان و رفع مشكلات رفتاري كودكان زمينه پيشرفت آنان را در كليه مراحل تحصيل ونهايتا زندگي را فراهم مي كند. اين دوره با توجه به شرايط حساس رشد 6سال اوليه رشد كودك نسبت به مراحل بعدي رشد و پرورش كامل استعداد ها و توجه به كودكان محروم و بچه هايي كه والدين شاغل دارند و تجارب محرك براي رشد ذهني ،زباني ،جسمي ،اجتماعي و عاطفي كودكان فراهم مي آورد و كودك را در ساختن مبنايي قوي براي رشد بعدي و بارور كردن استعداد هايش كامل مي كند با اهميت است .( بوالحسني،1384) براساس يافته هاي روان شناسي و علوم تربيتي، سال هاي پيش از دبستان در رشد و تربيت كودكان نقش اساسي و تعيين كننده اي دارد. در اين دوران حساس و مهم، يادگيريكودكان عميق تر،سريعتر و آسان تر انجام مي شود.توانايي هاي آنان درجنبه هاي مختلف رشد شكوفا ميشود و پايه هاي اصلي شخصيت آنها شكل مي گيرد.بر همين اساس بسياري از پژوهشگران و سياستگذاران امر آموزش، روي آموزش ها و آموزش مهارت هاي پيش دبستاني و دبستان تأكيد دارند. در اين تحقيق ابتدا به مواردي از قبيل تاريخچه مراكز پيش دبستاني و اهميت و ضرورت آن و اهداف مربوط به رشد عاطفي ـ اجتماعي ، زباني ، شناختي ، اخلاقي و مذهبي ، خلاقيت كودكان و راهكارهاي جهت توسعه اين گونه فضاها و مراكز آموزشي ارائه و پيشنهاد مي شود . در پژوهش حاضر، مهارتهاي اجتماعي ،زباني و كاهش مشكلات رفتاري دانش آموزان به عنوان متغيرهاي اصلي در نظر گرفته شده اند.