پايان نامه مطالعات مورفولوژي رودخانه متاثر از فعاليت هاي عمراني

۳ بازديد
پايان نامه مطالعات مورفولوژي رودخانه متاثر از فعاليت هاي عمراني

مطالعات مورفولوژي رودخانه متاثر از فعاليت هاي عمراني

دانلود پايان نامه مطالعات مورفولوژي رودخانه متاثر از فعاليت هاي عمراني

رودخانه برداشت عمران مورفولوژي تاثير سو
دسته بندي عمران و نقشه كشي
فرمت فايل docx
حجم فايل 8271 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 100

چكيده: ريخت شناسي رودخانه علم شناخت سيستم رودخانه از نظر شكل و فرم كلي، ابعاد و هندسه هيدروليكي، راستا و پروفيل طولي بستر و نيز روند و نحوه تغييرات آن مي باشد. بررسي ريخت شناسي براي درك شرايط كنوني و پتانسيل تغييرات احتمالي رودخانه در آينده ضروري خواهد بود و تنها از اين طريق مي توان عكس العمل طبيعي آن را نسبت به تغييرات طبيعي و يا اقدامات ناشي از اجراي طرح هاي اصلاح مسير و تثبيت كناره ها پيش بيني نمود.
برخي دانشمندان رودخانه ها را برحسب سن و درجه تكوين به سه گروه جوان، بالغ و پير تقسيم نموده اند. به طور كلي يك رودخانه در امتداد مسير خود خصوصيات جوان تا پير را نشان مي-دهد. رودخانه هاي جوان در منطقه كوهستاني با شيب زياد و راستاي نامنظم جريان داشته و با مقطع V شكل در حالت كف كني مي باشند. رودخانه هاي بالغ در دره هاي عريض با شيب كمتر جاري بوده و تخريب ديواره هاي جانشين فرسايش كف بستر شده و نسبتاً پايدار هستند. رودخانه هاي پير در دشت سيلابي عريض با شيب بسيار كم و كاملاً مارپيچ مي باشند.
نوع سازند و جنس سنگ بستري اثرات محسوسي بر ويژگي هاي فرسايش پذيري و درجه آزادي عمل رودخانه براي گسترش عمقي و عرضي دارد. مثلاً وجود گسل در امتداد طولي يا عرضي رودخانه، راستاي رودخانه را كنترل مي كند. عوامل تكتونيكي و تغيير و تحولي كه در پوسته جامد زمين به صورت كوهزايي يا فرورفتگي جلوه مي كند، گرچه به طور عمومي با سرعت بسيار كم اتفاق مي افتد ولي در طول زمان طولاني منجر به تغيير سطح رودخانه و شيب آن مي گردد

دانلود پايان نامه مطالعات مورفولوژي رودخانه متاثر از فعاليت هاي عمراني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.